loading...

جامعه سلامت

جامعه سلامت پايگاهي از مطالب مفيد است كه با نگاه به نياز مخاطبين توليد و يا از منابع معتبر گردآوري شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومي و با تمركز بر مواردي كه به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است مي‌كوشد تا به سهم خود و به عنوان يك رسانه در مسير ارتقا جامعه حركت نمايد.

بازدید : 1042
11 زمان : 1399:2

در سالهاي گذشته مشاوره در راستاي بهبود روابط انسانها به سرعت رشد كرده است، به طوري‌كه امروزه مشاوره به شيوه‌هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و هر مشاور ممكن است شيوه‌ي متفاوتي را براي راهنمايي انتخاب كند.

يك مشاور خوب، علاوه بر اين‌كه از علم روانشناسي بهره مي‌گيرد، مبتني بر شواهد نيز رفتار مي‌كند.داستان شما را به دقت گوش مي‌كند، به جزئيات رفتارهاي شما توجه مي‌كند، از گفته هاي شما الگو مي‌سازد و سپس راهنمايي مي كند.

يكي از نكات مهم در مورد مشاوره اين است كه اغلب كساني كه به مشاوران مراجعه مي‌كنند، توسط مردم قضاوت و داوري شده‌اند. بنابراين، تنها چيزي كه فرد از آن فرار مي‌كند، مورد قضاوت قرار گرفتن است. بنابراين يك روانشناس و مشاوربايد قادر به درك و همدلي فرد باشد و قضاوت نكند.

همان‌طور كه يك دندانپزشك بدون در نظر گرفتن ايدئولوژي‌ها، شخصيت اخلاقي، ثروت و قوميت فرد، به ترميم دندان او مي‌پردازد، شخصيت و گفته‌هاي كسي كه به مشاور مراجعه مي كند نيز نبايد در رفتار مشاور تاثيري بگذارد.

مشاور بايد بتواند به خوبي صحبت كند و مهارت‌هاي كلامي قدرتمندي داشته باشد، تا بتواند به عمق وجود شما نفوذ كند. احساسات دروني شما را بشنود، آن‌ها را درك كند و به شناخت بيشتر شما از خودتان كمك كند.

بنابراين مهارت ارتباطي و كلامي قدرتمند از اصلي‌ترين ويژگي هاي مشاور محسوب مي‌شود.به همين منظور بهتر است از يك مركز مشاوره معتبر و خوب استفاده كرد تا در زندگي رفتارهاي بهتري داشته باشيم.

مشاوره نوجوانان در مركز روانشناسي و لزوم استفاده از آن در سن بلوغ

مشاوره نوجوانان در مركز مشاوره به كمك خانواده هايي مي آيد كه فرزندانشان در سن بلوغ دچار اختلالات رفتاري و عملي مي شوند. در ديدگاه روانشناسي نوجوانان بلوغ پديده اي است كه چه در دختران و چه در پسران همراه با تغييرات خلقي كه در اثر تغييرات هورموني است مي باشد، به وجود مي آيد. از نمونه تغييرات رفتاري نوجوانان مي توان به موارد زير اشاره نمود:
خشونت ، افسردگي ، عدم تمايل براي شركت در مراسم هاي خانوادگي ، پايين آمدن اعتماد به نفس ، لجبازي ، پرخاشگري و......
بسياري از والديني كه به مركزمشاوره براي كمك گرفتن از يك دكتر روانشناس نوجوانان مراجعه مي كنند از عدم كنترل نو جوان خود در اين سن رنج مي برند، نوجوانان در اين سن بسيار لجباز و تندخو مي شوند احساس مي كنند از دنياي كودكي فاصله گرفته و تمايل دارند خود براي برنامه هاي زندگي تصميم بگيرند. بسياري از اين نوجوانان دچار افت تحصيلي شده و احتمال دارد علايق متفاوتي در آنها ايجاد شود. با افزايش امكانات امروزه معمولا در تمامي مدارس از روانشناس و مشاور تحصيلي استفاده مي شود، اين افراد در صورت مشاهده رفتار غير عادي و تمايلات عجيب نوجوانان با همكاري والدين نوجوان را به يك مشاور نوجوان ارجاع مي دهد تا در كلينيك روانشناسي نوجوانان تحت درمان قرار گيرند.

مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج

مشاوره خانواده به افراد كمك مي كند تا درست در زماني كه مشكلات شكل پيچيده و غير قابل حلي به خود گرفته اند با خدمات روانشناس و مشاوره به حل آنها بپردازند. بسياري از مراجعيني كه براي مشاوره مراجعه مي نمايند از عدم درك احساساتشان توسط طرف مقابل رنج مي برند و حتي توانايي بيان اين احساسات را به يكديگر ندارند، مشاوره ازدواج با درك مناسب از عملكرد زوجين نسبت به يكديگر و مدل احساسي آنها كمك مي كند تا افراد راه مناسب براي حل مشكلاتشان را پيدا كنند.
در مراكز مشاوره ، روانشناس ابتدا در جلسات فردي و گروهي به بررسي افراد، روابط و مشكلات آنها مي پردازد و سپس به حل مشكلات و درمان آنها توجه مي كند. يك مشاور خوب تلاش مي كند تا پس از آن كه افراد دلايل مراجعه به مركز روانشناسي را بيان نمودند و از فشار ناشي از مشكلات كمي آزاد گشتند شروع به ريشه يابي عوامل مشكلات در روان افراد و همچنين در گذشته آنها ميكنند. بسياري از مراجعيني كه براي حل اختلافات خانوادگي به مشاور خانواده مراجعه مي كنند نياز به طرحواره درماني دارند و متخصص روانشناس با انجام تست هاي روانشناسي تلاش مي كند تا به بررسي فردي هر يك از اعضاي خانواده بپردازد و در حين جلسات گروهي در جلسات فردي افراد به درمان اختلالات خود نيز بپردازند.

مشاوره قبل ازدواج

متاسفانه عدم آگاهي و نگرفتن مشاوره قبل از ازدواج باعث بسياري از مشكلات زوجين و در نهايت طلاق شده است. نكته ي قابل توجه اين است كه بي شك تشخيص مشكلات و اختلالات رواني فقط مي تواند از طريق يك مشاوره پيش از ازدواج يا روانشناس باليني باشد . اما شما مي توانيد با خواندن اين مطالب اگر در رابطه اي غيرعادي هستيد به يك آگاهي براي رفتن به مشاوره برسيد.

افرادي كه مكررا سوژه هاي نادرست و مشابهي را انتخاب مي كنند و جذب مي شوند.

افراد در چنين شرايطي ممكن است در خانه اي بزرگ شده باشند كه والد غير هم جنس رفتارهاي ناسالم و نادرستي داشته است و اين خود باعث مي شود فرد همچنان به جست و جوي كسي با خصوصيات بيمارگونه برود. در اين قسمت يك رفتار مشابه است كه هميشه روانشناسان به آن اشاره مي كنند اين است كه رفتاري كه در ابتدا باعث جذب شما شده است همان رفتاري است كه در انتها از آن متنفر مي شويد و شما را اذيت مي كند چند مثال در اين رابطه براي شما مي زنيم:

مثال فردي كه خيلي اهل مهماني و پارتي است به مرور زمان شما را خسته مي كند و فردي كه به جزئيات بسيار اهميت مي دهد و بسيار محتاطانه رفتار مي كند به زودي شما را عصباني و كسل مي كند. و رفتار آرام و مرموز كم كم به شكلي از افسردگي خفيف خود را نشان مي دهد. اگر در چنين چرخه هايي از دوستي و آشنايي قرار گرفته ايد بايد با تلاش سنجيده و كمك گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج يا يك مشاوره ازدواج خوب هم خودتان و هم فرد كانديدا را پيش مشاور ازدواج ببريد.

مشاوره طلاق در مركز مشاوره شمال تهران

مشاوره طلاق يكي از جدي ترين و حساس ترين مسائل امروز در مراكز مشاوره با توجه به افزايش طلاق مي باشد. گاهي مشاور طلاق در طي جلسات مشاوره متوجه مي شوند كه افراد تحت تاثير خشم و احساسات زود هنگام تصميم به طلاق گرفته اند و با كمي توجه و درمان روانشناسي، مشكل بين زوجين قابل حل مي باشد.

اختلاف نظر و تمايلات در بين زوجين امري بسيار طبيعي مي باشد. گاهي افرادي كه در زمان مناسب، پيش از بحران به روانشناس مراجعه نكرده اند با جمع شدن مشكلات با يك وضعيت حاد رو به رو مي شوند كه تنها راه حل آن را جدايي مي دانند و اين در حالي است كه مراجعه به موقع نزد دكتر روانشناس مي توانست از ايجاد طلاق جلوگيري كند . در بهترين مراكز مشاوره شمال تهران همچنان موارد زيادي ديده مي شوند كه يكي از زوجين يا خانواده آنها با مراجعه به دكتر مشاور موافق نيستند زيرا اطلاعات كافي از آن ندارند.


افرادي كه براي مشاوره طلاق به مركز مشاوره مراجعه مي كنند بايد مراحل مختلفي را طي نمايند. در ابتدا مشاور روانشناس تلاش مي كند با ايجاد فضا هاي مناسب براي حل مشكل زوجين و ريشه يابي دليل ايجاد بحران به آنها كمك كند تا به سازش و بازگشت به زندگي فكر نمايند و چنانچه افراد در اين مرحله باز هم تمايل به طلاق داشتند نوبت به بررسي تمامي جوانب اين تصميم مي رسد. بهترين مشاور طلاق به افرادي كه براي اين تصميم مهم به مركز روانشناسي مراجعه كرده اند كمك مي كنند تا با آسيب كمتري از يكديگر جدا شوند.

روانشناس طلاق از مراجعين مي خواهد تا ليستي از برنامه ها و موقعيت هايي كه براي آينده و پس از طلاق از خود متصور مي شوند تهيه كنند. اين ليست شامل فعاليت هاي اجتماعي و جايگاه اجتماعي ، وضعيت مالي و وضعيت خانوادگي افراد مي باشد. در طلاق يكي از موارد بسيار با اهميت كودكاني هستند كه حاصل ازدواج مي باشند و پس از طلاق بايد از آنها در مقابل صدمات محافظت نمود . گاهي نياز به مراجعه نزد يك مشاور كودكان براي اين كودكان تجويز مي شود. چون كودكان درك بزرگسالان را در مورد مشكلات ندارند اما آسيب هايي همچون بزرگسالان مي بينند كه ممكن است آينده آنها را به مخاطره اندازد.

مركز مشاوره خوب در شمال تهران

يكي از اصلي ترين مسائلي كه اين روزها افراد به خاطر آن به مراكز مشاوره و مراكز روان شناسي مراجعه مي كنند بهبود تربيت كودكان است.

چرا به مركز مشاوره يا دكتر روانشناس مراجعه مي كنيم؟

مسائلي كه مربوط به تربيت كودكان و ارتباط والد و كودك مي شود بي شك از اصلي ترين مسائلي است كه در زندگي والدين وجود دارد و دانستن مسائل تربيتي كه يك روانشناس خوب مي تواند بر اساس دانش و تخصص, شما را راهنمايي كند.

منبع : انتخاب نو

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 41
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 278
  • بازدید سال : 27946
  • بازدید کلی : 2044845
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی