loading...

جامعه سلامت

كارشناسان پوست و مو و زيبايي توصيه‌هاي زيادي براي مراقبت از مو دارند كه شما هم احتمالا آن‌ها را رعايت مي‌كنيد و از اشتباه در مراقبت از مو اجتناب مي‌كنيد.

بازدید : 1043
11 زمان : 1399:2

مراقبت از مو

كارشناسان پوست و مو و زيبايي توصيه‌هاي زيادي براي مراقبت از مو دارند كه شما هم احتمالا آن‌ها را رعايت مي‌كنيد و از اشتباه در مراقبت از مو اجتناب مي‌كنيد، مثلا شما سشوار كشيدن را محدود كرده‌ايد، از ابزارهاي حرارتي به ندرت استفاده مي‌كنيد، نرم كننده و ماسك مو را مرتب استفاده مي‌كنيد و همه نكاتي را كه براي داشتن موهاي زيبا و سالم توصيه مي‌شود رعايت مي‌كنيد اما موهاي شما با موهاي ايده‌آلي كه آرزويش را داري تفاوت زيادي دارد. علت چيست؟ كدام اشتباه در مراقبت از مو مانع از داشتن موهاي سالم و بي‌نقص مي‌شود؟

حتما بخوانيد: مراقبت از مو | براي تقويت و نگهداري موها از اين 23 اشتباه پرهيز كنيد

اشتباهات رايج در نگهداري و مراقبت از مو

1. استفاده از سولفات

اگر موهاي شما وز مي‌شود و هميشه خشك است و شما راه‌هاي مختلفي را امتحان كرده‌ايد اما نتيجه‌اي نگرفته‌ايد بايد سولفاتي را كه در تركيب شامپوي شما وجود دارد مقصر بدانيد. بسياري از شامپوها حاوي سولفات هستند چون اين ماده موها را كاملا تميز مي‌كند و حس خوبي پس از شستشوي مو به شما مي‌دهد اما همين ماده با از بين بردن چربي و رطوبت محافظي كه روي موها وجود دارد باعث خشكي و وز شدن آن‌ها مي‌شود. پس اگر موهاي شما خشك و وز است حتما تركيب شامپوي خود را به دقت نگاه كنيد و در صورت وجود سولفات از يك شامپوي ديگر كه فاقد اين ماده باشد استفاده كنيد، اين نكته به خصوص براي افرادي كه موهاي فر دارند حتما توصيه مي‌شود.

2. استفاده از كلاه در حمام

بسياري از خانم‌ها هنگام حمام كردن عادت دارند از كلاه مخصوص حمام استفاده كنند، اين كلاه كه از جنس پلاستيك است موها را از خيس شدن حفظ مي‌كند و با وجود آن نيازي به خشك كردن و سشوار كشيدن موها پس از حمام وجود ندارد.

البته اين كلاه زماني كاربرد دارد كه نخواهيد موهايتان را بشوييد اما اگر از آن استفاده كرده‌ باشيد احتمالا احساس كرده‌ايد كه پس از برداشتن كلاه، موها بي‌حالت مي‌شوند چون بر اثر گرماي حمام موها عرق كرده و به كف سر مي‌چسبند و نياز به سشوار كشيدن و حتي شستشو پيدا مي‌كنند. اما واقعا ضرورتي براي استفاده از اين كلاه‌ها وجود ندارد و شما براي جلوگيري از خيس شدن موها مي‌توانيد از يك حوله نخي استفاده كنيد، حوله را دور موها بپيچيد و از رطوبتي كه موها در حمام جذب كرده‌اند براي حالت دادن آن‌ها پس از حمام كمك بگيريد.

حتما بخوانيد: رشد و تقويت سريع ابروها در چند روز

3. استفاده نكردن از شامپوهاي پاك كننده

حتما شما هم مثل بسياري از خانم‌ها به شامپوهاي حالت دهنده و نرم كننده‌ها و ماسك مو علاقه خاصي داريد چون اين مواد باعث مي‌شوند موهاي شما پس از حمام برق و خوش حالت به نظر برسند. اما شستن موها با اين شامپوها به طور مكرر باعث مي‌شود كه مقدار زيادي مواد اضافي و چربي روي موها و كف سر شما انباشته شود و موها آسيب ببينند. به همين دليل لازم است كه حداقل هر هفته يك بار از شامپوهاي پاك كننده Clarifying براي شستشوي موهاي خود بهره ببريد. اين شامپوها تركيباتي دارند كه باعث تميزي موها و كف سر شده و همه آلودگي‌ها را از آن مي‌زدايند. البته فراموش نكنيد كه هر نوع مويي شامپوي پاك كننده مخصوص خود را دارد ولي نبايد بيش از يك يا دوبار در هفته از آن استفاده كنيد.

4. شوره فقط در موهاي چرب ديده مي‌شود

شست و شوي زياد باعث مي‌شود ريشه مو سفت و خشك شده و خارش بيش تري در سر ايجاد شود. عدم شستن به اندازه كافي نيز باعث چرب ماندن مو خواهد شد. هر دو حالت باعث بروز شوره در سر مي‌شوند. شما با در نظر گرفتن فاكتورهاي شخصي، فعاليت‌هاي روزانه و ميزان چرب شدگي موها مي‌توانيد تعداد دفعات لازم براي شستن آن‌ها را تعيين كنيد.

5. اگر تعداد دفعات شستن زياد شود، موها سالم تر خواهند ماند

افرادي كه داراي موهاي خشك هستند بايد با آب ولرم دوش گرفته، از تماس با آب زياد پرهيز كرده و از شامپوهايي براي موهاي حساس استفاده نمايند. موهاي چرب چنان چه به درستي تميز نشوند، چربي در آن‌ها انباشته شده و سبب بروز اگزما مي‌شود. فراموش نكنيد كه پوست سر تحت تاثير استرس و عوامل محيطي قرار مي‌گيرد.

حتما بخوانيد: رشد سريع مژه در يك هفته | رشد مژه هاي ريخته شده

6. بلافاصله بعد از حمام بايد موها را حالت داد

خشك كردن و حالت دهي به مو بعد از حمام امر بسيار مهمي‌ است. شانه زدن يا حالت دادن به موي خيس به طور جدي به آن آسيب مي‌زند. در خشك كردن نيز بايد به دقت عمل كرده و مو را با حوله خشك كرد. بعد از گرفتن آب موها با كمك حوله بايد آن‌ها را توسط سشوار خشك كرد؛ سشوار بايد در فاصله ۱۵ سانتي متري از مو قرار بگيرد. قبل از حالت دهي نيز بايد دقت كنيد كه مو به ميزان ۹۰٪ خشك شده باشد.

7. حالت دهنده‌هاي مو آن را تقويت مي‌كنند

ابزار و وسايلي كه براي صاف كردن يا حالت دهي به مو استفاده مي‌شوند به طور جدي به آن آسيب مي‌زنند. اگر نيازي به استفاده از آن‌ها بود بهتر است هر از گاهي اين كار انجام شود. ميزان حرارت بايد در درجه پاييني قرار بگيرد. در چنين حالتي اگر از سشوار استفاده كنيد، آسيب كم تري به مو خواهيد زد. جنس بدنه فرچه مو بايد چوبي باشد. تا حد امكان كم تر از كرم‌هاي حالت دهنده مو استفاده كنيد؛ مثلا هفته اي يك بار و آن را فقط به ساقه موها بماليد. در سرم‌هاي حالت دهنده نيز بهتر است تا حد امكان از نوع طبيعي آن استفاده شود.

8. استفاده از اكسسوري‌هاي نامناسب براي بستن مو

همه ما در طول روز موهاي خود را جمع مي‌كنيم و با كش مي‌بنديم اما كارشناسان توصيه مي‌كنند كه شب‌ها حتما اين كار را انجام دهيد و موها را بالاي سر جمع كنيد تا هم حالت موها دوام بيشتري داشته باشد و هم موها در طول شب گره نخورند. اما كش‌هاي كوچك و نازك فشار زيادي به مو وارد كرده و باعث شكستن تارهاي موي شما مي‌شوند در حالي كه كش‌هاي بزرگ و پارچه‌اي با وجود اين كه موها را به خوبي نگه مي‌دارند اين فشار را خنثي مي‌كنند و مانع از آسيب به موها مي‌شوند. پس به تصور اين كه كش موي پارچه‌اي مخصوص دختربچه‌ها است با كش‌هاي لاستيكي و نازك به موهاي خود صدمه نزنيد.

جامعه سلامت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 41
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 270
  • بازدید سال : 27938
  • بازدید کلی : 2044837
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی