loading...

جامعه سلامت

انزال زودرس و همينطور نعوظ شايع ترين مشكل زوجين در روابط جنسي است بطوريكه اين مشكل در صورتي كه به درستي مهار نشود مي تواند بر زندگي زوج هم سايه بياندازد.

بازدید : 1008
11 زمان : 1399:2

انزال زودرس و همينطور نعوظ شايع ترين مشكل زوجين در روابط جنسي است بطوريكه اين مشكل در صورتي كه به درستي مهار نشود مي تواند بر زندگي زوج هم سايه بياندازد. رضايت جنسي يكي از اصلي ترين ستون هاي زندگي مشترك افراد است كه در هر سن و با هر تجربه اي مي تواند پيوند زوجين را تحكيم كند.

بيشتر بخوانيد: انزال زودرس چيست | تكنيك، دارو و راهكارهاي تشخيص و درمان

تشخيص انزال زودرس

در مرحله تشخيص، پزشك شما علاوه بر اين كه در رابطه با زندگي جنسي شما سوالاتي را از شما مي پرسد، درباره سوابق بيماري شما نيز سوالاتي را مطرح خواهد كرد و ممكن است معاينه فيزيكي نيز انجام دهد. اگر شما بطو همزمان مشكل انزال زودرس و نعوظ داشته باشيد، ممكن است براي بررسي سطح هورمون هاي مردانه (تستسترون) در بدن شما نيز آزامايش خون يا آزمايش هاي ديگري از شما گرفته شود.

در بعضي موارد، پزشك ممكن است پيشنهاد كند كه به يك متخصص ارولوژي يا يك متخصص بهداشت رواني مراجعه كنيد كه در حوزه اختلالات جنسي نيز تخصص داشته باشد.

بيشتر بخوانيد : ۱۰ راه درمان زود انزالي در مردان با تغذيه و ورزش

درمان انزال زودرس

شيوه هاي رايج درمان زود انزالي در آقايان شامل تكنيك هاي رفتاري، بي حسي موضعي، داروها و مشاوره مي باشد. در نظر داشته باشيد كه ممكن است زماني كه براي پيدا كردن درمان يا تركيبي از درمان هاي مناسب براي شما طي مي شود طولاني باشد. در اغلب موارد تركيب درمان رفتاري با درمان دارويي موثر ترين روش مي باشد.

درمان رفتاري انزال زودرس

در برخي موارد، درمان براي انزال زودرس ممكن است شامل اقداماتي ساده مانند ارضا شدن فرد يك يا دو ساعت قبل از شروع رابطه جنسي باشد تا بتواند در طول رابطه جنسي با شريك خود انزال را به تاخير بيندازد. همچنين پزشك ممكن است به فرد توصيه كند كه از مقاربت براي يك دوره زماني جلوگيري كند و با تمركز بر روي خود، فشار و استرس ناشي از انزال زودرس را كمرنگ تر نمايد.

بيشتر بخوانيد: درمان خود ارضايي | دلايل و عوارض خود ارضايي در مردان و زنان مجرد و متاهل

تمرينات كگل براي تقويت عضلات تحتاني لگن

عضلات تحتاني لگن هنگامي كه دچار ضعف باشند مي توانند توانايي شما را براي به تاخير انداختن انزال كاهش دهند. اين تمرينات كگل مي توانند به تقويت اين عضلات كمك كند.

براي اجراي اين تمرينات:

شناسايي عضلات تحتاني لگن: ابتدا عضلاتي كه بايد درگير شوند را بشناسيد. براي شناسايي عضلات تحتاني لگن مي توانيد اداراتان را در نيمه راه متوقف كنيد يا عضلاتي كه از خروج گاز روده شما جلوگيري ميكنند را منقبض كنيد. اين مانورها عضلات تحتاني لگن شما را درگير مي كنند.

بعد از اينكه اين عضلات را شناسايي كرديد، شما ميتوانيد تمرينات خود را در هر وضعيتي انجام دهيد. هر چند كه به نظر مي رسد در حالت خوابيده انجام آنها آسانتر خواهد بود.

بهبود تمرينات: عضلات تحتاني لگن خود را منقبض كنيد و آنها را براي مدت ۳ ثانيه در همين وضعيت نگه داريد و پس از آن به مدت ۳ ثانيه به خود استراحت دهيد. اين كار را در چندين نوبت در طول روز انجام دهيد.

هنگاميكه عضلات تحتاني خود را كمي تقويت كرديد، تمرينات كگل را در وضعيت نشسته، ايستاده و يا در حال پياده روي انجام دهيد.

تمركز خود را حفظ كنيد: براي دستيابي به نتايج بهتر تنها بر روي انقباض عضلات تحتاني لگن فكوس كنيد. مراقب باشيد تا به اشتباه ماهيچه هاي شكم، ران يا باسن را منقبض نكنيد. نفس خود را در سينه حبس نكنيد و بجاي آن در طول مدتي كه تمرينات كگل را انجام مي دهيد آزادانه نفس بكشيد.

تكرار روزانه: اين كار را در۳ ست در طول روز و در هر ست ۱۰ بار تكرار كنيد.

تكنيك توقف و فشار

پزشك شما ممكن است به شما و شريك تان استفاده از روشي به نام تكنيك مكش و فشار را توصيه كند و آنرا به شما آموزش دهد. اين روش به شرح زير عمل مي كند:

فعاليت جنسي خود را بطور معمول شروع كنيد تا زمانيكه إحساس ميكنيد در حال انزال هستيد.از شريك زندگي خود بخواهيد تا انتهاي آلت جنسي شما (كلاهك)، را بفشارد و اين فشار را براي چند ثانيه حفظ كند تا زماني كه ميل به انزال در شما كاهش يافته يا از بين برود.از شريك جنسي خود بخواهيد تا اين كار را در مواقع لازم تكرار كند.

با تكرار اين روش در مواقع ضروري، مي توانيد بارها دخول را انجام دهيد بدون آنكه به انزال برسيد.

بعد از چند جلسه تمرين، احساس تاخير در انزال ممكن است به يك عادت تبديل شودو ديگر نيازي به اجراي تكنيك توقف و فشار نداشته باشيد.

اگر تكنيك توقف و فشار باعث درد يا ناراحتي شود، روش ديگر براي جلوگيري از انزال، متوقف كردن رابطه و تحريك درست قبل از انزال است. صبر كنيد تا ميزان تحريك و انگيختگي در شما كاهش يابد و دوباره شروع شود. اين روش به عنوان روش توقف و شروع شناخته مي شود.

استفاده از كاندوم هاي تاخيري

كاندوم مي تواند حساسيت آلت تناسلي را كاهش دهد كه خود اين امر در مي تواند در جلوگيري از انزال زودرس موثر باشد. كاندوم هاي تاخيري همواره در داروخانه ها در دسترس شما خواهند بود. اين كاندوم ها معمولا حاوي مقادير كمي بنزوكائين يا ليدوكايين هستند كه باعث بي حسي موضعي آلت تناسلي شده و يا از لاتكس ضخيم تري ساخته شده كه تحريك پذيري آلت شما را كاهش مي دهند.

بي حسي موضعي

براي درمان انزال زودرس، بعضي كرم ها و اسپري هاي بي حس كننده موضعي كه حاوي مقادير اندكي بنزوكائين، ليدوكائين يا پريلوكائين هستند در بازار موجود مي باشند. اين محصولات را بايد ۱۰ تا ۱۵ دقيقه قبل از شروع رابطه جنسي در محدوده آلت تناسلي خود و مطابق دستورالعمل هر كدام استفاده كنيد تا موجب كاهش تحريك پذيري شده و به تاخير انزال در شما كمك كند.

معمولا كرم ليدوكايين - پريلوكائين براي درمان انزال زودرس در صورت تجويز پزشك در دسترس مي باشند، همينطور اسپري ليدوكائين.

اگرچه نمي توان از ميزان تاثير عوامل بي حس كننده موضعي بر تاخير انزال در افراد چشم پوشي كرد، اما اين موارد عوارض جانبي بالقوه اي نيز دارند. به عنوان مثال، برخي از مردان با از دست دادن موقتي حساسيت آلت خود از رابطه جنسي شان لذت نبرده بلكه رنج مي برند. گاهي هم شركاي جنسي آنان اين اثرات را گزارش كرده اند.

داروهاي خوراكي

داروهاي زيادي براي ايجاد تاخير در انزال زودرس موجود مي باشند. اگر چه هيچ يك از اين داروها در هيچ شرايطي توسط اداره غذا و داروي آمريكا بعنوان راهكاري براي درمان انزال زودرس تاييد نشده است، اما برخي از اين داروها براي مواردي از جمله درمان افسردگي استفاده مي شوند. اين داروها ممكن است در مواقع لزوم و با تشخيص پزشك به تنهايي يا در تركيب با ساير روش هاي درماني تجويز شوند.

داروهاي ضد افسردگي: يكي از عوارض جانبي داروهاي ضد افسردگي تاخير در انزال است. به همين دليل ممكن است در موارد خاص و با تجويز پزشك براي جلوگيري از انزال زودرس، داروهاي ضدافسردگي كه قدرت باز جذب سروتونين را در مغز افرايش مي دهند براي اين منظور تجويز شوند.

درصورتيكه مهار كننده هاي سروتونين در مورد شما پاسخي ندهد ممكن است پزشك شما داروهاي ديگري براي شما تجويز كند. تهوع، چرت زدن، خواب آلودگي و كاهش ميل جنسي از عوارض ناخواسته داروهاي ضد افسردگي مي باشند.

داروهاي ضد درد: ممكن است پزشك شما پس از ديدن آزمايش ها و معاينات فيزيكي از داروهاي ضد درد مانند براي شما استفاده كنند. اين داروها طيف گسترده اي دارند كه يكي از عوارض جانبي آنها تاخير در انزال زودرس در فرد است. همچنين تهوع، سردرد، خواب آلودگي و سرگيجه را مي توان جزو عوارض جانبي اين داروها دانست.

نكته: اگر داروهاي ضدافسردگي و مهاركنند سروتونين مفيد واقع نشوند معمولا داروهاي ضددرد مانند ترامادول در تركيب با آنها تجويز نخواهد شد.

مشاوره

در انتها به شما توصيه مي شود تا چنانچه از مشكل انزال زودرس در روابط جنسي خود رنج مي بريد حتما اين موضوع را با يك پزشك يا مشاور سلامت روان در ميان بگذاريد. اين جلسات مي توانند به كاهش اضطراب شما در هنگام برقراري رابطه جنسي كمك كنند و راه هاي بهتري براي مقابله با استرس در مقابل شما قرار دهند حتي زمانيكه به توصيه پزشك متخصص شروع به مصرف دارو كرده باشيد نيز بهتر است از مشاوره كمك بگيريد.

بيشتر بخوانيد: درمان استرس و اضطراب؛ خانگي و گياهي

با داشتن مشكل انزال زودرس، ممكن است فكر كنيد كه حس نزديك بودن با شريك جنسي خود را از دست داده ايد. ممكن است عصباني، شرمنده و ناراحت باشيد و از شريك خود دور شويد.

همسر شما نيز ممكن است با اين اختلال در صميميت جنسي ناراحت شود. انزال زودرس ممكن است سبب شود كه شركاي جنسي احساس وابستگي يا آسيب بيشتري داشته باشند. صحبت كردن در مورد اين مسئله يك گام مهم است و در اين راه مشاوره با يك بسيار مفيد مي باشد.

جامعه سلامت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 28156
  • بازدید کلی : 2045055
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی