loading...

جامعه سلامت

جامعه سلامت پايگاهي از مطالب مفيد است كه با نگاه به نياز مخاطبين توليد و يا از منابع معتبر گردآوري شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومي و با تمركز بر مواردي كه به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است مي‌كوشد تا به سهم خود و به عنوان يك رسانه در مسير ارتقا جامعه حركت نمايد.

بازدید : 1007
11 زمان : 1399:2

اختلالات جنسي ريشه بسياري از مشكلات رواني و ناهنجاري‌هاي زوجين است و يكي از دلايل طلاق و از هم گسيختگي خانواده‌ها اين عامل است كه به دليل شرم و حياي حاكم بر خانواده‌هاي ايراني كمتر به زبان زوجين مي‌آيد و به عقيده كارشناسان كم نيستند خانواده‌هايي كه به اين دليل از هم پاشيده مي‌شوند بدون اينكه اين دليل از طرف زوجين بازگو شود.

زود انزالي يكي از مشكلات شايع در ميان مردان است كه تاثير مستقيمي بر كيفيت روابط زناشويي در زندگي مشترك مي‌گذارد. خيلي از آقايان براي رفع اين مشكل به مصرف داروهايي كه در اين زمينه و با ادعاي درمان زود انزالي در بازار وجود دارد پناه مي‌برند در صورتي كه استفاده از اين داروها و انواع قرص‌ تاخيري در دراز مدت ممكن است مشكلات و عوارضي را براي فرد به دنبال داشته باشند. بهترين روش براي درمان زود انزالي استفاده از روش‌هاي طبيعي و كاملا بي‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌هاي درمان زود انزالي آشنا خواهيم كرد.

زود انزالي چيست؟

زود انزالي (انـزال زودرس) بـه انـزالي غير قابل كنترل گفته مي‌شود كه قـبـل از دخول و يا بلافاصله مدت كوتاهي پـس از آن انـجـام گيـرد. معمولا انزال زودرس بين ۳۰ ثانيه تا ۲ دقيقه بعد از شروع دخول صورت مي‌گيرد.

زود انزالي يكي از مسايلي است كه هم براي مرد و هم براي زن مي تواند مشكل سازبوده وآنها را از رسيدن به احساس لذت جنسي محروم سازد و موجب عدم رضايت زوجين از كيفيت رابطه جنسي و زندگي زناشويي شده كه البته افزايش اضطراب را نيز به همراه دارد.

البته در صورتيكه اين مشكل هميشگي نباشد جاي نگراني نيست و فقط زمانيكه زود انزالي هميشگي بوده و قبل از اينكه رابطه جنسي را شروع كنيد و يا زمانيكه تازه رابطه جنسي را شروع كرده‌ايد، رخ دهد، مي‌شود به آن زود انزالي گفت.

به گفته متخصصان متاسفانه مشكل زود انزالي در كشور ما بسيار بيشتر از ساير كشور هاست. دليل زود انزالي بيشتر مربوط به مسائل رواني و آمادگي ذهني و جسمي فرد هنگام آميزش جنسي است.

حتما بخوانيد: ۱۰ راه درمان زود انزالي در مردان با تغذيه و ورزش

زماني كه مرد قبل از انكه ارضا شود دچار انزال شده و از او مني خارج شود، گويند كه مرد دچار انزال زودرس است. گاهي انزال زودرس طبيعي بوده و بر اثر پرهيز طولاني از مسايل جنسي به وجود مي ايد. انزال زودرس دائمي، مشكلي جدي بوده و به عدم رضايت همسر و ناتواني منجر مي شود.

به طور طبيعي مدت زمان لازم براي اينكه يك مرد به ارگاسم برسد بين 5 تا 10 دقيقه است . هر چند بيشتر آقايان تمايل دارند مدت زمان بيشتري تا رسيدن به ارگاسم داشته باشند ولي زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و كيفيت ارگاسم بويژه همزماني ارگاسم طرفين از اهميت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلايلان به زود انزالي در كمتر از 118 ثانيه از شروع مقاربت صورت ميگيرد.

زمان استاندارد انزال در مردان

زمان استانداردي براي رسيدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اينكه طبق نظر اكثريت افرادي كه در مطالعات شركت داشته‌اند يك سري زمان‌هايي پيشنهاد شده اما هيچ كدام قطعي نيستند چون اين زمان بسته به نظر و رضايت افراد از رابطه زناشويي‌شان از هر زوج تا زوج ديگر متفاوت است اما پيشنهاد شده كه اگر در 50 درصد يا بيشتر موارد ارتباط زناشويي انزال زماني اتفاق افتاد كه فرد و يا همسرش راضي نبودند يعني فرد مشكوك به اين اختلال هست و مي‌توان وي را مورد تشخيص و درمان قرار داد.

در ضمن اين مهم است كه اول ببينيد چه زماني متوجه شديد كه اختلال زود انزالي را داريد و از كجا متوجه شديد. آيا خودتان ناراحتيد؟ همسرتان از روش رابطه راضي نيست، معمولا گرفتن شرح حال دقيق از زوجين جزو سنجش‌هاي اولي‌‌ است كه براي تشخيص و درمان اختلال زود انزالي انجام مي‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ايجاد و يا دامن زدن به مشكل زود انزالي نقش به سزايي دارد.

حتما بخوانيد: خودارضايي؛ دلايل، عوارض و راه هاي درمان آن

عواقب زود انزالي

ابتلا به عارضه زود انزالي منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگي و سردي روابط زوجين مي‌شود و بر روان آنان تاثير مي‌گذارد و به همين علت، بسيار مهم است كه درباره عارضه زود انزالي بيشتر بدانيم و به موقع به مشاور مراجعه كنيم.

متخصص و پزشك مربوطه سابقه فعاليت زناشويي و پزشكي شما را بررسي خواهد كرد و آزمايش كلي را انجام خواهد داد. ممكن است پزشك بخواهد با همسر شما نيز صحبت كند چون زود انزالي ممكن است دلايل بسياري داشته باشد. پزشك، آزمايش لازم را انجام مي‌دهد تا مشكلات پزشكي فرد را بررسي كند.

دلايل زود انزالي چيست؟

زود انزالي در اكثر موارد علت مشخصي ندارد. با افزايش سن و تجربه جنسي، اغلب مردان ياد مي گيرند كه چگونه به ارگاسم رسيدن را به تاخير بياندازند. ممكن است زود انزالي در موارد و شرايط خاص و يا در حالتي كه از آخرين انزال مدت زمان زيادي گذشته باشد، رخ دهد. عوامل رواني مانند اضطراب، احساس گناه و يا افسردگي نيز مي توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخي موارد ممكن است انزال زودرس با علت هاي زمينه اي مانند مشكلات هورموني، آسيب ديدگي و يا عوارض جانبيِ برخي داروهاي خاص مرتبط باشد. حال مي پردازيم به دلايل اصلي زود انزالي كه شامل:

فاصله زياد بين روابط جنسي

يكي از مهمترين عوامل انزال زودرس فاصله طولاني بين هر نزديكي است، وقتي كه احساسات جنسي بين زوجين متراكم ميشود ، معمولا كنترل يك باره آنها سخت ميشود و منجر به انزال زودرس ميشود.

حتما بشنويد: همسرم در رابطه جنسي سرد شده است

استرس و اضطراب

مهمترين عامل ايجاد و تشديد انزال زودرس در مردان اضطراب است. از ديگر عوامل مي توان به اختلال نعوظ، افسردگي، توقعات غير منطقي جنسي از خود، مشكلات احساسي و ارتباطي با همسر اشاره كرد.

مصرف غذاهاي ناسالم

مصرف غذاهاي بي محتوي مانند انواع فست فود باعث زود انزالي در مردان و پرخاشگري و احساس ترس و وحشت در خانم ها مي شود.

نداشتن آگاهي كافي از جنس مخالف

در حقيقت ابتدايي ترين لازمه تحريك جنسي خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتي قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام معاشقه و بوسيدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه يكي ديگر از مهمترين مسائلي هستند كه بايد به آن توجه داشت، با توجه به توضيحاتي كه داده شد هر چه بيشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشيد باعث شناخت بيشتر خواهد شد كه در بدست آوردن موفقيت كاميابي در زندگي و مسائل زناشويي پيش خواهيد رفت.

نداشتن خواب كافي و كم خوابي

كم خوابي و اختلالات جريان خواب يكي از شايعترين مواردي است كه مسائل جنسي را تحت تاثير قرار مي دهد كه بسياري از افراد به سادگي با آن كنار مي آيند، بي خوابي خود تحت تاثير عوامل بسياري از جمله :نداشتن برنامه غذايي صحيح ، تحمل تنش و استرس در محيط كار و زندگي ، وجود بيماري ها و اختلالات طبي و رواني، سوء مصرف مواد و دخانيات اينها گوشه اي از مشكلاتي است كه شخص را دچار بي خوابي مي كند. بايد گفت بي خوابي خود مادر بسياري از مشكلات و بيماريهاست كه بايد با شناخت عوامل تشكيل دهنده و با استفاده از مشاوره هاي رواني و پزشكي راه حل مناسبي را انتخاب و اين مشكل را از بين برد.

روش هاي درمان زود انزالي كدام است؟

براي درمان زودانزالي در مردان و زنان به طور كلي ما راههاي درماني را به دو دسته تقسيم مي كنيم كه شامل درمان خوراكي و غير خوراكي است. در ابتدا درمان غير خوراكي را خواهيم گفت كه شامل رعايت عادات و رفتارهاي فردي و جنسي است.

استفاده از شيوه ماستر و جانسون

اين شيوه، در چهارمين مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالي انجام مي‌گيرد كه به همكاري خود فرد و همسرش نياز مبرم دارد. اين روش شامل يادگيري تشخيص و كنترل احساسي است كه به ارگاسم منجر مي‌شود. اين روش نياز به اراده و تمرين دارد ولي بسيار موثر است. براي آموزش و تمرين اين روش بايد به مشاوران و متخصصان سلامت جنسي در كلنيك‌هاي سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصي در اين باره، كار به نحو موثر صورت گيرد.

كنترل هيجانات براي درمان

پرهيز از هيجان‌زدگي و حفظ آرامش نه تنها باعث از بين رفتن انزال زودرس مي‌شود بلكه باعث طولاني شدن رابطه و احساس رضابت طرفين مي‌شود. پيشنوازي يك تجربه جنسي شامل لمس كردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شريك جنسي بدون انجام دخول است كه در صورتيكه با نفس‌هاي عميق و آرام همراه باشد مي‌تواند به درمان زود انزالي كمك فراواني بكند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقيقه زمان براي تحريك شدن از نظر جنسي نياز دارند در حالي كه مردها به سرعت بسيار بيشتري تحريك مي‌شوند. با تمرين طولاني مدت پيشنوازي ، مردها ياد مي‌گيرند كه هيجان خود را كنترل كنند و بدين ترتيب از نظر رواني تمركز لازم براي جلوگيري از انزال خود را در دراز مدت پيدا مي‌كنند.

بي حسي موضعي

استفاده از كرم‌هاي بي‌حس‌كننده مانند ژل ليدوكائين ۲% و اسپري‌هاي بي‌حس‌كننده مي‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از اين مواد به ياد داشته باشيد كه بايد آن‌ها را قبل از رابطه جنسي از روي آلت شست وگرنه مواد روي آلت وارد واژن زن شده و باعث بي‌حسي وي و ديرتر ارضا شدن همسرتان مي‌شود.

افزايش تعداد رابطه جنسي

همانطور كه فاصله بين هر رابطه باعث افزايش ميل و ايجاد هيجان مي‌شود بالعكس زياد كردن دفعات نزديكي در طول هفته و روز مي‌تواند به درمان زود انزالي كمك كند به طوريكه اگر هفته‌اي دو بار نزديكي داريد و آن را تبديل به هفته‌اي ۴ الي ۶ بار برسانيد ، بعد از چند هفته مشكل زود انزالي تان تا حدودي رفع مي‌شود.

پيش نوازي در رابطه جنسي

همانطور كه مشاهده مي‌كنيد بيشتر عوامل زود انزالي ناشي از اضطراب و استرس و مسائل ذهني است. از خود سوال كنيد كه قبل از هر بار رابطه به چه ميزان به نوازش شريك جنسي خود مي‌پردازيد. در واقع پيش نوازي به شما اجازه مي‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه كنيد و به براي جلوگيري از انزال زودرس كمي با آرامش تر وارد رابطه شويد و عمل دخول را انجام دهيد.

از طرفي پيش نوازي محاسن ديگري نيز دارد. همواره يك رابطه جنسي خوب چيزي بيشتر از خود نزديكي است چنانكه بخش بزرگي از هيجانات و اشتياق در يك رابطه جنسي درست قبل از نزديكي اتفاق مي‌افتد كه اين امر در خانم‌ها بسيار پر رنگ تر است. بنابراين هركاري كه بعنوان مقدمه‌اي براي نزديكي با شريك جنسي‌تان انجام مي‌دهيد را جدي بگيريد و از آن با عنوان پيش‌نوازي بيشتر استفاده كنيد.

استفاده از كاندوم

شايد اين راه حل خيلي ساده به نظر برسد ولي استفاده از كاندوم به خيلي از مردان مبتلا به زود انزالي كمك مي‌كند. كاندوم در بيشتر مردان ميزان تحريك را كاهش داده و از اين طريق زمان انزال را افزايش مي‌دهد.

نتيجه گيري

در پايان لازم به ذكر است كه زود انزالي در اصل مشكل يا بيماري محسوب نمي‌شود و مي‌توان گفت كه اين وسواس فكري افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن يك رابطه باكيفيت است كه منجر به بروز اين امر مي‌شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرين بيشتر بهترين راه كار براي پيشگيري و درمان اين مشكل‌اند.

جامعه سلامت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 64
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 41
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 327
  • بازدید سال : 27995
  • بازدید کلی : 2044894
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی